Brev:
Mælkebehov - 6 mdr.
2. marts 2007
Alder:
6 mdr.
Mælkebehov - 6 mdr.
Kære Helen,
I denne tid er der mange spørgsmål i forbindelse med den nye fase - at spise skemad.
Hvor meget væske skal min søn (6½mdr) have om dagen og iberegner man den væske man tilsætter grøden i det samlede væskebehov?
Han spiser nemli ikke så længe ved mig mere. Han har altid spist kort tid i løbet af dagen, men nu er det endnu kortere eller han afviser fuldstændig mit bryst. Lige efter et skemåltid tilbyder jeg bryst - nogengange sutter han i 3 min og andre gange afviser han fuldstændig. Han har måske fået både væske og mad nok ved skemåltidet? Han drikker kun ca 1-3 slurke vand af snapseglas ved hvert måltid. Før han skal sove og om natten spiser han godt og længe. Jeg prøver nu at vænne ham af med at få bryst om natten, så han måske har mere appetit om dagen...??
God weekend.
Kærlig hilsen
Førstegangsmor